Som lovet igår, kommer her listen over de 20 bedste fødevarer, hvis du ønsker dig en flad mave. Fik du ikke læst de 10 andre tips, til at opnå den flade mave, kan de læse indlægget ‘Få flad mave med disse 10 tips’

1) Ekstra jomfru olivenolie

Ikke alle fedtstoffer er ens, det beviser Ekstra jumfru olivenolie. Esktra jomfru olivenolie hjælper dig med at tabe mavefedtet, fordi det indeholde monoumættet fedt, som hjælper med at forbrænde kalorier og fedt.
Desuden hjælper det også med at sænke kolesteroltallet.

2) Mandler, med skind

Mandler er perfekte til at få en flad mave. Mandler hjælper med at opbygge muskler, reducerer trangen til forskellige ting, fx. sukker – mandler er derfor den perfekte snack. Undgå dog de saltede mandler.

3) Bønner

Bønner har et rigtig dårligt ry, fordi de eftersigende skulle give dig luft i maven. Det passer dog ikke helt. Faktisk hjælper bønner på din fordøjelse, og med at opbygge muskler. I øvrigt giver bønner dig en mæthedsfornemmelse, der gør at du ikke overspiser af andre, uhensigtsmæssige sager.

4) Spinat

Spinat er enormt kaloriefattigt og meget alsidig. Det er en musteat hvis man ønsker sig en flad mave. Spinat giver, som bønner, en mæthedsfornemmelse, så du ikke småspiser andet. Spinat er også den perfekte kilde til calcium.

Flad mave

5) Avokado

Og nu er det altså ikke guacamole og chips jeg mener her. Skær en frisk avokado i 2 og spis den med en ske. Det er en super god kilde til fibre, og den mætter godt. Avokadoer er fede, men de består af gode fedtstoffer, derfor skal du ikke være nervøs for de ekstra kalorier.
En god formiddagssnack kunne være, grøntsagsstave med avokadodip. (laveas af 1 avokado + 1/2 løg. Spis kun en halv portion)

6) Grapefrugt

Grapefrugt er absolut en af de frugter, du altid skal have i huset, hvis du gerne vil have den flade mave. Undersøgelser har faktisk vist, at folk taber sig, helt uden at ændre deres kostvaner, bare ved at spise 3 halve grape om dagen. Vildt, ikke?

7) Æg

Æg er fulde af protein. Æg til morgenmad er et super godt valg, fordi det sørger for du holder dig mæt længere. Æg indeholder også vitamin B12, som hjælper med at nedbryde fedtceller.

8) Tomater

Tomater er kaloriefattige, smager skønt og og har et højt indhold af vand. Tomater er den perfekte vej til flad mave, og afhjælper faktisk oppustethed.

9) Fedtfri græsk yoghurt

Ikke nok med det smager fantastisk, det er også meget bedre for dig og din krop, fordi det indeholder meget mere protein end alm. yoghurt. Græsk yoghurt indeholder desuden probiotika, som kan hjælpe med at reducerer bakterier der forårsager oppustethed.

Flad mave

10) Svampe

Mangel på d-vitamin har vist at der er større chance for fedt på maven. Svampe i de fleste afskygninger virker nærmest magisk mod mavefedt, fordi de er høje på D-vitamin.

11) Low-fat kakaomælk

Ja, den er god nok. Kakaomælk er den perfekte kilde til protein. Det hjælper dig med at opbygge muskler (du har nok set alle de store bøffer i fitnesscenteret, drikke en mathilde kakao efter træning!) og samtidig hjælper det med at tabe fedt.

12) Kalkun

Kalkun er den fødte kæmper mod mavefedt, fordi kalorieindholdet er super lavt, og protein-indholdet super højt. Din krop forbrænder flere kalorier ved at skulle fordøje protein, end det gør ved at fordøje kulhydrater.
Kalkun indeholder også leucine, der hjælper med at opretholde din muskelmasse, og holder dit stofskifte igang.

13) Laks

Laks er din ven, i kampen mod mavefedtet, fordi det er fuld af omega-3 fedtsyrer. Omega-3 hjælper med at booste dit stofskifte, og forbrænder fedt.

14) Bær

Bær er den lækre kriger, når maven skal være flad. Bær er fulde af fibre, som både stimulerer din tilfredshed, men da det heller ikke kan fordøjes, er de i teorien kaloriefri. Fibre hjælper desuden med at udrense hele dit fordøjelsessystem.

15) Broccoli

Brocolli kan man ikke komme udenom, hvis man vil have den flade mave. Broccoli er ikke kun fedtfri, det er også meget kalorielet. Broccoli er desuden spækket med gode vitaminer og fibrene hjælper med at udrydde fedtet.

Flad mave

16) Asparges

Asparges er en alt for undervurderet spise. Det smager fantastisk, og så er det fyldt med A & C vitaminer, som hjælper dig med at booste stofskiftet, og forbrænde fedt.

17) Hvidløg & chili

Både hvidløg er chili er geniale til at boste fedtforbrændingen. Så hvis du elsker det, er det bare om at krydre med både det ene og det andet.

18) Mørk chokolade

Det her betyder ikke at du kan æde en plade mørk chokolade, og så regne med du taber dig. Men, hvis trangen til noget sødt bliver for stor, er det mørk chokolade du skal ty til. Mørk chokolade indeholder monoumættede fedtsurer, og kan afhjælpe en oppustet mave.

19) Eddike

Eddike skal eftersigende have en effektiv virkning på dit blodsukker. Det holder det stabilt, og sørger for du ikke pludselig får en umættelig trang til sukker og kulhydrater.

20) Valnødder

Valnødder er fantastiske. De er fulde af Omega-3 fedtsyrer der hjælper kroppen med at forbrænde fedt. Spis dem helt naturlige. Ikke noget med saltede nøddeblandinger og lignende.

Flad mave